279 كارآفرین برتر دركشور معرفی شدند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، كاوه اشتهاردی روز یكشنبه در هفتمین جشنواره تقدیر از كارآفرینان برتر استان بوشهر افزود: در جشنواره امتنان امسال شمار كارآفرینان ثبت نام كننده درسامانه این جشنواره در مقایسه با سال گذشته رشد 78 درصدی داشت.

وی ادامه داد: در جشنواره امتنان از كارآفرینان برتر امسال 25هزار و 279 نفر ثبت نام كردند كه ركورد جدیدی در این جشنواره به ثبت رسید.

اشتهاردی یادآورشد: این كارآفرینان كه سن 42 درصد آنان زیر 35 سال است به واسطه كسب و كار جدید 44هزار شغل جدید را در كشورایجاد كرده اند.

اشتهاردی افزود: در سال 91كه سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده، وزرات تعاون، كار و رفاه اجتماعی ستادی فرهنگی برای تحقق این شعار راه اندازی كرده است.

اشتهاردی گفت: برای استفاده ازظرفیت همه كارآفرینان و تحقق شعار سال، اتاق فكر با عضویت همه كارآفرینان در استان ها باید تاسیس شود تا بازوی این وزارتخانه و ستاد مركزی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در استان بوشهر ظرفیت ها و استعدادهای خوبی وجود دارد كه در كمتر استانی می توان دید.

اشتهاردی افزود: توسعه درصنایع نفت و گاز، صیادی، تجارت و گردشگری و بیش از700 كیلومتر مرز آبی از ظرفیت های استان بوشهر است كه استعداد كارآفرینی را دارد و باید از ذخایر آبی و فلات قاره آن استفاده بهینه شود.

وی یادآورشد: همان طور كه در پارس جنوبی متخصصان ایرانی مشغول كارند، باید امكانی فراهم شود كه در ذیل سند توسعه استان بوشهر بتوان مراكز علمی و فناوری و موسسه های دانش بنیان را تاسیس كرد.

اشتهاردی افزود: براین مبنا وجود پارك های علم و فناوری استان بوشهر را باید بیش از گذشته جدی گرفت، این ظرفیت وجود دارد و نه تنها اداره كل آموزش فنی وحرفه ای استان بلكه سایر ادارات این روند را ادامه دهند و با پارك ها به طور دقیق و تضمین شده قرارداد همكاری امضا كنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی بیان كرد: البته ممكن است این پارك ها مشكلاتی داشته باشند اما ارتباط با مراكز علمی و دانشگاهی ثمرات زیادی به دنبال دارد.

اشتهاردی افزود: بسیاری از كارآفرینان فعالیت خود را در قالب شركت های كوچك كه سهم بسزایی در توسعه صنایع پیشرفته و گسترش اشتغال دارند شروع می كنند، به همین دلیل بسیاری از دولت ها بستر رشد را برای واحدهای كوچك و متوسط فراهم كرده اند.

وی اضافه كرد: مهم ترین آثار توسعه كارآفرینی افزایش نوآوری، ارتقای سطح فناوری، افزایش تعداد ثبت اختراع ها، تولید دانش فنی و ایجاد اشتغال و تولید و توزیع درآمد است كه در نتیجه می تواند افزایش ثروت ملی را به همراه داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به خیرین كارآفرین و شناسایی نخبگان و استفاده از ایده های آنان یكی از اولویت های این وزارتخانه است. ك/2

629/539/ 684





:: برچسب‌ها: ایتالیا , موزه , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: